NewTrend.bg, 14.12.2010 г. – Малките компании, които все още не са достигнали високите нива на конкурентите си, използват все повече социалните медии в маркетинговия си микс, сочи проучване, обхващащо периода до есента на тази година, проведено от маркетинговата компания Constant Contact.

Анкетираните компании считат метода „от уста на уста“ за най-важната маркетингова тактика за набиране на нови клиенти (90,6%), но в този метод се включват дискусии, които се провеждат не само в офлайн пространството, но и онлайн.

Уебсайтовете (68,8%) и имейл маркетинга (58,6%) са другите тактики, които повечето малки компании определят като приоритетни. Рекламирането чрез реклами в различни вестници, списания (14,7%) и радио станции (6,8%) заемат най-малко дял в стратегиите на компаниите.

Относно най-важните маркетингови инструменти за насърчаване на бизнеса 9 от 10 компании посочват уебсайтовете и имейл. Facebook заема третото място в класацията с 63%, регистрирайки 12,5% ръст от проучването на Constant Contact през март тази година. Микроблогинг мрежата Twitter е на 10-то място с 31%.

Социалните медии играят голяма роля и при по-големите компании. Проучване на компанията Lyris, която се специализира в имейл маркетинга, показва, че 95% от онлайн маркетинговите специалисти в Щатите също използват интернет сайтовете и имейл като основен маркетингов подход. Социалните медии се използват от 82% от анкетираните, което е доста повече от рейтинга на Facebook при малките компании.

css.php