NewTrend.bg, 03.05.2011 г. – Повечето от брандовете, провеждащи онлайн рекламни кампании са изправени пред въпроса към кой пол да отправят посланието си, с идеята да бъде най-добре разпространено. Изненадващото е че противно на очакванията, мъжете са по-склонни за споделяне на съдържание.

Компанията за проучвания Nielsen и AOL, която напоследък прави сериозни инвестиции в онлайн медийния бизнес, провеждат точно такъв вид проучване и установява, че въпреки по-големия брой жени онлайн (53% жени, 47% мъже), мъжете са по-склонни да споделят съдържание в дигиталните медии (51% мъже, 49% жени).

Мъжете са по-склонни, 41%, от жените, 32%, да споделят информация, която считат за важна и смятат, че ще помогне на останалите и би ги откроила като експерти в дадена сфера.

От друга страна, 33% от жените биха споделили съдържание, което представлява всеобщ интерес като политически новини, изкуство или съвети за родители. Този процент при мъжете е 31%. С други думи – жените по-скоро споделят, за да изградят общество.

Търсейки директна връзка между споделянето на съдържание и брандираните съобщения, Nielsen открива, че 60% от разпространяваните съобщения споменават даден бранд или продукт.

Като цяло 53% от времето, прекарано онлайн е насочено към четене и споделяне на съдържание или към т.нар. прозуматорство. Използването на имейл остава основният инструмент за споделяне, 66%, но границата между имейл платформите и социалните мрежи продължава да се размива, още повече с представяне имейл услугата на Facebook.

Проучването на Nielsen твърди, че ежедневно се споделят около 27 млн. онлайн съобщения под формата на новини, реклами и други. Тъй като 36% от споделяното съдържание съдържа вградени елементи, AOL препоръчва на брандовете да използват развлекателни инициативи, за да не се изгубят маркетинговите послания в целия процес.

Освен това, 60% от съобщенията съдържат линк към външен сайт и поради тази причина маркетолозите „трябва да бъдат насреща“, когато потребителите търсят информация в сайтовете им.

Проучването e проведено в 10 последователни дни през декември миналата година и обхваща над 10,000 съобщения, споделени от над 1,000 членове на онлайн общността на Nielsen.

Основната цел на изследването е да покаже, че съдържанието отговоря за бума в социалните медии и трябва да бъде ключов елемент във всяка социална маркетингова стратегия.

css.php