Интернет гигантът Yahoo ще заложи на мобилното присъствие и развитие на компанията през следващите няколко години. Това заяви изпълнителният директор Мариса Майер на конференция на Goldman Sachs в Сан Франциско.
Доказателство за сериозните намерения в тази посока е и последната придобивка на Yahoo –Alike – мобилно приложение, подобно на Foursquare, което ще помага на потребителите да откриват заведения и интересни други места в близост до местоположението си на база интереси.
„Екипът на Alike е създал приложение с фокус върху всеки потребител и неговите предпочитания – предлагайки ресторанти и други места, които биха им допаднали, коментира представител на Yahoo в Сан Франциско. Впечатлени сме от екипа и подхода им към изграждане на индивидуално преживяване.
От Yahoo все по-често споменават за плановете си да засилят мобилното си присъствие, което е от жизнено значение за бъдещето на компанията. В този смисъл, следващата крачка, която компанията предстои да направи е да съкрати броя на мобилните си приложение от 60 на 12, редуциране с близо 80%, с цел да остави най-добрите и да работи върху подобрението им.
„Смятам, че 12-15 приложения е правилната цифра. Няма как да накараме потребителите да си инсталират толкова много приложения. Остават само най-важните“, коментира още Майер.
По-рано през януари компанията закупи още една по-малка компания – Snip.it, позволяваща на потребителите да изрязват, запазват и споделят статии или откъси от уеб пространството, както и да създават групи с различна тематика. Обяснението за тази покупка е желанието на Yahoo, освен да доминира на мобилния пазар, да се превърне и в място, където хората да откриват съдържание от всички възможни източници, независимо откъде произхожда то или накратко “Google на съдържанието”.
Ще успее ли да се справи с поставените предизвикателства, остава да проследим?