В самото начало YouTube бе определян като място, където тинейджъри публикуват кратки и безсмислени видеа. Но се случи нещо интересно. Много от тези тинейджъри станаха популярни за отрицателно време. Тогава музикалната индустрия видя потенциал и място за изява в YouTube. С течение на времето сайтът промени играта и вече не става въпрос само за тинейджъри и музика. Към настоящия момент големи компании и еднолични търговци използват YouTube за продуктово позициониране и това работи.
VidCon е най-голямата световна конференция за онлайн видео индустрията. На 1 август в Анахайм, Калифорния се състоя VidCon 2013, на която YouTube представи шест нововъведения, направени с цел по-добро взаимодействие между създатели на съдържание и аудитория.
YouTube Space в Ню Йорк
На миналогодишната VidCon, YouTube обяви, че отваря места за продуциране в Лос Анджелис, Лондон и Токио. Студиата в три различни континента се оказаха успешни – посетени са и са използвани от над 300 000 автори. Новината от VidCon 2013 е, че YouTube Place предстои да се отвори в Ню Йорк. Това означава, че съвсем скоро YouTube-рите от източния бряг ще могат да се възползват от услугата.
YouTube Top Fans
Top Fans е платформа, която ще помогне на създателите на съдържание да взаимодействат по-лесно със своите най-влиятелни и запалени фенове. Как ще стане това? Създателите ще могат да изпращат ексклузвни публикации само и единствено до топ феновете си и да получават демографски данни за тях. Ако имате повече от 5,000 фенове, можете да изпробвате услугата тук.
YouTube App ще позволява гледане и сърфиране едновременно
Друго страхотно нововъведение е ъпдейта за YouTube App, който ще бъде пуснат през следващите седмици за iOS и Android и ще позволява едновременно да гледате видео и да ровите из YouTube едновременно. Шива Раяраман, мениджър продукти и Рушхаб Доши, инженер мениджър, изпробваха демо на приложението, за да покажат как потребителите ще могат едновременно да разглеждат канали, да търсят в плейлисти и да гледат видео. И още нещо – плейлистите ще тръгват автоматично (auto-play).
YouTube Live отваря за още автори
Раяраман обяснява, че “Hallmark на YouTube винаги е била автентичността”, както и live съдържанието (съдържание на живо). Именно live съдържанието тласка видео сайта нагоре. Поради тази причина всеки потребител с над 100 абонати ще има възможността да използва YouTube Live.
Платените канали отварят за повече автори
Сега всеки автор с над 10,000 абонати ще може да създава платен канал.
Има бум на абонати
За изминалата година, авторите в YouTube наблюдават бум при броя на абонатите. На миналогодишната VidCon се обяви броят на каналите с над 1 млн. абонати – 78. Днес това число е 325 канала.
“Дневните абонаменти за каналите са се увеличили с 4 пъти спрямо миналата година”, коментира Доши.
Малкият и среден бизнес започват да осъзнават, че за ефективен маркетинг и продажби е важно да можеш да разкажеш история. Какъв по-добър начин да въвлечеш клиентите и да предадеш стойност на продукта си. Може би ви прави впечатление и това, че броят на видеата във фирмените сайтове расте, а намаляават страниците със статичен текст.
Ако сте предприемачи и ви предстои изграждане на собствен бранд или просто трябва да подобрите позиционирането си, със сигурност трябва да погледнете от друг ъгъл на видеото. YouTube отдавна не е пространство за тинейджъри и котенца, имайте го предвид.