Warning: Illegal string offset 'width' in /home/ivatan/newtrend.bg/wp-includes/media.php on line 795

Warning: Illegal string offset 'width' in /home/ivatan/newtrend.bg/wp-includes/media.php on line 801

Warning: Illegal string offset 'width' in /home/ivatan/newtrend.bg/wp-includes/media.php on line 795

Warning: Illegal string offset 'width' in /home/ivatan/newtrend.bg/wp-includes/media.php on line 801

Защо Facebook не може да бъде Twitter и какво всъщност търсят потребителите във Facebook?

от | ян. 31, 2012

Експеримент с профилите на 25 журналиста показва, че бутонът Subcribe, който Facebook обяви през есента е увеличил над 320% абонатите им в социалната мрежа, но за съжаление според всеки от тях количеството нови приятели във Facebook е за сметка на качеството.

“Потребителите достигат до профилите на журналистите в социалната мрежа посредством новинарския поток на своите приятели, търсачката на Facebook или предложените от Facebook профили за приятелство, сред които най-често са такива на журналисти,” коментират от Facebook.

Според данните от експеримента:

  • споделените линкове представляват около 62% от публикациите на журналистите в социалната мрежа,
  • съобщения, които призовават към действие (call to action) – “виж”, “направи”, “кликни” са около 30% от публикациите,
  • въпросите и анкетите – 25%;
  • споделените видео файлове – 13%, а
  • споделените снимки – 12%.

Интересна статистика е, че  хумористичните публикации увеличават с до 5 пъти споделянията на публикувания статус, аналитичните статии и коментари – до 3 пъти, ревюта и споделени впечатления за книги – до 4 пъти, а снимките с високо качество и интересен сюжет увеличават двойно ангажираността на потребителите.

За съжаление въпреки тези цифри, потребителите твърдят, че комуникацията, която водят в Twitter е по-стойностна и заслужаваща вниманието им, а увеличеният брой на абониралите се потребители за Facebook профила им води единствено до спам съобщения по стените.

Вероятна причина за “проблема” е начина, по който потребителите използват бутона Subscribe  и неумението им  да анализират Facebook профилите, за които се абонират, както и дали тези хора са с близки до техните интереси – основна цел на тази функционалност, твърдят експертите, провели експеримента.

Заедно с това, проучване на Microsoft Research, публикувано в PhysOrg твърди, че Twitter става все по-популярен сред тинейджърите за сметка на Facebook.

“Комуникацията във Facebook прилича на това да крещиш насред тълпата, докато в Twitter е по-скоро като спокоен разговор в стая,” коментира един от тинейджърите, участвал в проучването.

След анализа на резултати се установява, че тинейджърите предпочитат да “заключат” профилите си в Twitter и да използват псевдоними, за да филтрират комуникацията си само с приятели и хора, които познават, вместо да използват филтрите на Facebook и да споделят информация с групи приятели там. Озадачаващо, но факт.

А вие – Facebook или Twitter предпочитате?

Всяка марка разказва история, BRAVO я превръща в легенда

„Методът BRAVO“ е нашата авторска методология, доказана с над 25 години опит и 800+ успешни бранд стратегии в България, Европа и САЩ. Ако искате да научите повече за нашите подходи и как помагаме на бизнеси като вашия  – поръчайте своето копие на книгата “Методът BRAVO – маркетинг мастърклас”.

Успехът не е случайност – той е резултат от доказан опит и работещи стратегии!

css.php