Експеримент с профилите на 25 журналиста показва, че бутонът Subcribe, който Facebook обяви през есента е увеличил над 320% абонатите им в социалната мрежа, но за съжаление според всеки от тях количеството нови приятели във Facebook е за сметка на качеството.
“Потребителите достигат до профилите на журналистите в социалната мрежа посредством новинарския поток на своите приятели, търсачката на Facebook или предложените от Facebook профили за приятелство, сред които най-често са такива на журналисти,” коментират от Facebook.
Според данните от експеримента:
- споделените линкове представляват около 62% от публикациите на журналистите в социалната мрежа,
- съобщения, които призовават към действие (call to action) – “виж”, “направи”, “кликни” са около 30% от публикациите,
- въпросите и анкетите – 25%;
- споделените видео файлове – 13%, а
- споделените снимки – 12%.
Интересна статистика е, че хумористичните публикации увеличават с до 5 пъти споделянията на публикувания статус, аналитичните статии и коментари – до 3 пъти, ревюта и споделени впечатления за книги – до 4 пъти, а снимките с високо качество и интересен сюжет увеличават двойно ангажираността на потребителите.
За съжаление въпреки тези цифри, потребителите твърдят, че комуникацията, която водят в Twitter е по-стойностна и заслужаваща вниманието им, а увеличеният брой на абониралите се потребители за Facebook профила им води единствено до спам съобщения по стените.
Вероятна причина за “проблема” е начина, по който потребителите използват бутона Subscribe и неумението им да анализират Facebook профилите, за които се абонират, както и дали тези хора са с близки до техните интереси – основна цел на тази функционалност, твърдят експертите, провели експеримента.
Заедно с това, проучване на Microsoft Research, публикувано в PhysOrg твърди, че Twitter става все по-популярен сред тинейджърите за сметка на Facebook.
“Комуникацията във Facebook прилича на това да крещиш насред тълпата, докато в Twitter е по-скоро като спокоен разговор в стая,” коментира един от тинейджърите, участвал в проучването.
След анализа на резултати се установява, че тинейджърите предпочитат да “заключат” профилите си в Twitter и да използват псевдоними, за да филтрират комуникацията си само с приятели и хора, които познават, вместо да използват филтрите на Facebook и да споделят информация с групи приятели там. Озадачаващо, но факт.
А вие – Facebook или Twitter предпочитате?