Zynga по пътя към свободата – компанията излиза със собствена социална мрежа

от | юни 28, 2012

Най-големият производител на игри за социалните мрежи Zynga обяви решението си да се отдели от своя най-силен съюзник социалната мрежа Facebook и да поеме самостоятелно по пътя си на развитие, като създаде собствена социална мрежа – Zynga with Friends, предаде Wall Street Journal.

Още през миналата седмица на конференцията в Сан Франциско гейм разработчикът съобщи, че смята да пусне собствена социална мрежа за геймъри. Тя ще включва всички игри на компанията и ще се казва  Zynga with Friends, като идеята е да свърже всички потребители заедно, независимо каква платформа ползват ( Facebook, Google+, Android, iOS) и къде играят. От компанията не са посочили кога точно мрежата ще бъде достъпна за потребителите, но според информацията се очаква да привлече още със стартирането си поне 290 млн. потребители.

Zynga with Friends ще създава индивидуален профил на всеки един от играчите и ще ги групира по двойки. Потребителите ще могат да комуникират помежду си без значение дали играят от смарт устройството си или ползват настолен компютър.

Гейм гигантът ще позволи още на външни за компанията фирми да творят свои онлайн игри (пример за това е компанията за потребителска електроника Atari), като по този начин се надява да стимулира създаването на независима екосистема. От друга страна, компанията представи и втора част на популярната си игра Farmville. В новата версия има добавени 3D графики.

Решението на гейм разработчикът да прекрати сътрудничеството си с Facebook изненада голяма част от аудиторията. Все пак именно социалната мрежа превърна компанията в многомилионна такава, увеличи потребителската й маса и направи играта й FarmVille любима за стотици Facebook потребители.

Изглежа обаче всяко „приятелство” си има свое начало и край. Доскоро двете компании наистина отчитаха взаимна изгода – Facebook популяризираше FarmVille сред потребителите, а Zynga осигуряваше стабилни приходи за социалната мрежа като в същото време генерираше 93% от собствените си приходи. Днес обаче нещата не стоят точно така.

Напоследък от Zynga отчитат потребителски застой, а резултатите от последното тримесечие са доста по-слаби от миналогодишните. Освен това още една причина гейм производителят да поиска да се оттегли е незадоволително ниската цена на акциите на компанията, които в момента се търгуват за 5,75 долара на акция. Това е почти наполовина от цената на първичното й публично предлагане, което предизвиква недоволството на инвеститорите.

В този смисъл гейм гигантът, оценяващ се към момента на 4,2 млрд. долара, е изправен пред съдбоносния избор да вземе решение относно своето бъдещо развитие. Факт е, че подобно отделяне на Zynga от Facebook може да влоши взаимоотношенията между двете компании (социалната мрежа ще загуби част от приходите си), но за компанията това е единственият начин да оправдае очакванията на инвеститорите.

Всяка марка разказва история, BRAVO я превръща в легенда

„Методът BRAVO“ е нашата авторска методология, доказана с над 25 години опит и 800+ успешни бранд стратегии в България, Европа и САЩ. Ако искате да научите повече за нашите подходи и как помагаме на бизнеси като вашия  – поръчайте своето копие на книгата “Методът BRAVO – маркетинг мастърклас”.

Успехът не е случайност – той е резултат от доказан опит и работещи стратегии!